hola españoles!

just nu sitter jag och pluggar NK. har gjort egna frågor som jag öva på. det är då jag lär mig mest har jag märkt! :F höhöhö..

träffade spanjorerna i skolan idag. hade små grupper vi skulle snacka i och jag kom med david (som bor hos ida) och med bea. de har jag redan pratat med så det var inte så farligt. och vår miffade lärare gav mig 5 häften + jättemånga uppgifter som ska va klara tills på torsdag då vi även ska ha skrivit manuset till en pjäs och ska ha redovisning om våra böcker som vi läst........ jag känner mig stressad. tur att lovet kommer snart så att man kan jobba ifatt..

aja, back to hell and the NK böckerna!

peace out!

här kommer lyckan för hundar som oss

är hemma idag också eftersom att jag fortf. känner mig lite darrig i kroppen när jag reser mig.
så idag får jag fixa lite saker här hemma. ska städa rummet, plugga NK och sen ska jag övningsköra i eftermiddag. eller ja, om två timmar. men just nu vill jag bara till skolan. så otroligt segt att bara sitta hemma. jag vill göra NK provet NU så att jag slipper tänka mer på det.....

jaja, ha en bra dag!

all those days we've spent together

tjolahopp!

börjar må lite bättre nu faktiskt. dock blir jag fortf. darrig bara jag typ reser på mig. men har iaf varit hemma hos emma och hämtat mina böcker. dock stannade jag där och åt smörgåstårta och snackade i nån timme. haha. vi tog helt enkelt igen allt vi missat i veckan och där rök några timmars pluggning. alltså Nkn är sjukt svår. undrar om jag ens kommer klara detta provet. fattar verkligen inget!! och det gör mig stressad och ledsen. och nu tvingar mamma mig att städa mitt rum. hon fattar inte att jag är sjuk och börjar typ darra av ingenting. fan. jävla miffo. jaja. nu ska jag damma lite, städa och sen börja plugga. känns nog bättre då. sen ska ida ringa för jag ska träffa hennes spanjor och äta middag hos dem. mihihhiih. megasött. :D

ha en bra dag. :D

HAHAHA




hahahahaha, alltså. vi är nog störda? borde vi typ åka in på nåt hem eller något?
hrmph..?!


give me fire, baby!

och förresten så är det bara typ en månad tills jag och min älskade luidgi ser våra mando diao-isar!! :D hihihihi. vi kommer ha så mysigt tsm på vår lilla date. :D min (g)ullis + favvisbandet = lyckad torsdagskväll/natt ;)

råplugga låtar är det som gäller nu! höhöhöh



earth hour



på lördag är det dags för oss att släcka ner ljuset i våra hem. i en timme från och med 20.30 ska jag försöka underhålla mig med något annat än att använda elektricitet (hur det nu ska gå). missa inte detta! så att världens makthavare får sig en tankeställare. vi måste börja påverka de med mest makt för att kunne få en bättre framtid!

sjuk och cykellös

här sitter jag, hemma och hostar och nyser konstant. var hemma igår och fick vara det idag med. har ont i huvudet och halsen. verkar som om alla är sjuka. trisst. fast skoj att få ringa runder till sina små sjuklingar och snacka lite. la precis på efter ett 40 minuter långt samtal med sjukis-ullis. vi diskuterade våra sjukdomar och spelade spel på datorn. tetris är beroendeframkallande.

imorse övningskörde jag. pappa hängde med. det gick helt okej. sen skulle vi hämta min cykel vid haralds men den var borta..... RIP. så nu får vi leta efter en ny cykel till mig.. bajs.

och spanskan orkar jag inte ens tänka på. hoppas r-m har överseende med det. (inte för att jag tror att hon ens har något överseende.)

nu tänkte jag ta på mig något varmt, ta fram solstolen och sen sätta mig i trädgården och läsa min bok. kanske blir litta frisk då.

krya på er!


much stress

I don't wanna work today, maybe I just wanna stay just take it easy cause there's no stress!!!

jag känner mig stressad. imorgon gäller det. och jag känner att jag inte har läget under kontroll. sen har jag precis gjort klart den förbaskade spanskan. och imorgon har jag sovmorgon men jag måste gå upp i tid för jag ska läsa 30 sidor i min engelskabok som ska vara klarläst på måndag (då vi även ska ha skrivit en text om den och författaren!!!!). sen bad pappa mig idag om jag kunde jobba hela nästa vecka, varje kväll. vet inte om jag hinner eller pallar det. känner att jag måste komma igång med körkortet så hade tänkt göra teori nästa vecka. fan. jag känner mig stressad. blir ledsen då. måste strukturera upp mitt liv. höhöh

nu: mat och tv.
pöss

i'll be there for you like you've been for me too


såhär fint väder var det idag. höhöh

eftersom att jag suger enligt vissa (som förövrigt skriver en massa men lägger aldrig ut några roliga bilder) så får jag väl ta och skriva lite här. och skyll er själva om det är tråkigt att läsa.

jag har kört mycket bil idag. körde i stan, backade lite nere vid industriområdet, körde från typ infarten och hem i alla de jobbiga rondeller. and i made it. mahaha. och soligt väder idag vilket gjorde mig glad. höhöh. nu ska jag skriva en sånhär rapport eller vad man kan kalla det sen ska jag kolla på tv sen läsa 30 sidor i min engelskabok....... fan. höhöhöh.

hajdå!

lo que cuenta la memoria


hahaha, megaskön bild!!!

och imorgon gäller det. har min första körlektion klockan halv åtta på morgonen. haha, så det är både mörkt och tröttsamt. vi får helt enkelt se hur det går. slapp dag i skolan idag. hade varit super om man började tjugo över tio varje dag men så roligt ska vi inte ha det..

var på teorin idag. bara två kvar sen får man börja plugga lite själv. hade tänkt sticka ner dit en annan dag i veckan och göra lite pärmar. måste ju komma framåt nu.

nu ska jag äta & kolla lite på tv.

ciao!

"men vafan, det är ju maskerad!!"

jag kom precis på att jag börjar 10,20 imorgon!! yey. det gjorde min dag lite. höhöhöh.

pardy

var ett tag sen jag skrev, jag vet. men i fredags var jag iallafall i lund med maja på inflyttningsfest hos en annan maja :) trevligt! och igår var jag först på födelsedagsfrukost hos sis som fyllde år, sen begav jag mig hem för att göra vid mig. sen kom petro, sandra, jossan, louise h, my, ewe, frida, ida, vicky b och pernet hit och "förfesta" sen begav vi oss till tornets kvarterslokal på adams och jons fest. micket trevligt var det. skoj att få festa med de som man inte brukar festa med från skolan. ihihihi. god mat och lite underhållning blev det. och dans. alla hade skoskav men otroligt skoj. sen när det var dags att gå hem var det skönt att bo så nära ;)

idag är jag lite depp. försöker att inte vara det men det kan inte hjälpas........... orolig för så många saker.

om ni vill se bilder från igår lägger jag nog snart upp dem på fejjan och här kommer iallafall några stycken.







detta får räcka så länge. tar så lång tid att lägga upp bilder här.

razorlight

Erik hassle

Håkan Hellström

kleerup

Laakso

Lars Winnerbäck

Lykke Li

Miss Li

Moneybrother

Peter Doherty

Razorlight

Sugarplum Fairy

The Kooks

The Sounds

Timbuktu

alltså jag dör. verkar som om gud vill att jag ska dit. peace and love. mumsfilibabba.






Never Thought I'd Say that It's Alright


napphand liksååååm.

äntligen gick sugarplum fairys "nya" singel att ladda ner. wii. i lööv.

iallafall så var det seg dag i skolan idag. men efteråt stack jag & emma för att kolla på lödds och bois match. tyvärr förlorade säbbe men han va dutti ändå. träffade även janus, jonte och andy där. sen stack hemma iväg med bilen och jag cyklade hem med mina stelfrusna fötter. de har nog aldrig varit så kalla och jag hade ingen känsel alls i dem..

nu har jag suttit och pluggat geografi som jag inte blir riktigt klok på. mitt är inte alls bra. men skit samma. han sa att han typ inte betygsatte det. så nu ska jag bara läsa spansan, annars dödar R-M mig......

ciao!

you got nothing on me


älskade mando diao (bild snodd från lollo)

ahora estoy en la casa de louise. heheheh. hon gör ve sig och vi väntar på felicia och emilia. vi ska ner i stan en runda. är där tradigt ska vi kanske chulla gunilla och typ hyra film. meganajs vilket som. dock är jag inte lika finklädd som de andra verkar vara men äääsch. ;) jag tkr frässten om lollos dator. den är härlig att skriva med och så är den snabb. :D ska jag sno den nu när hon plattar fluffet? hm.. hm.. nja ;) 

aja, nu fick ni er iallafall en uppdatering. imorgon ska jag plugga och sånt skit.. mindre skoj.... och igår var jag frässten med ida. megamys. dock tappade hon sin plånka och jag glömde min mobil hos henne. var faktiskt jobbigt men när jag väl fick den igen kunde jag vakna upp ur min koma. 

ha en bra lördag. 

99 dagar tills vi slutar tvåan. hehehe

frässten så vill jag till thailand. och bli bruuuuun. och köpa fina thailändska saker (copy cat) och sånt med paljetter på. fan. inte kan man få göra det heller. lia bra å sitta här hemma och va blek. såg en bild på mig innan och jag är fan likblek. måste börja sola med lollo snarast. när jag är klar med teorin måste jag börja på friskis igen. men volley imorgon iallafall och det är bra! :)

peace and love

mitt liv suger just nu..... (peace and love)





alltså imorse hade jag då matteprov. fifan säger jag bara. mitt första ig är påväg. sen på sista lektionen skulle jag prata italienska med min italienskalärare för hon var osäker på om jag skulle få vg eller mvg. men enligt henne "tog jag henne med storm" och får ett mvg tillslut. yey där satt den!!!!! :D sen him och pluggade lite MKu och teori. sen stack jag hem till luidgi där hon var i extas. arctic monekys & franz ferdinand kommer till hultsfred och the kooks (<3<3<3<3<3<3) kommer till peace and love tillsammans med timbak, sugarplum fairy, håkan, the sounds, pete dorothy och sånna braiga. men då ska jag SÅKLART till spanien. fanfanfanfan. eller skoj med spanien men när the kooks äntligen kommer till sverige så kan jag fan inte se dem. jag sörger. fanfanfan.

 

skönt att träffa luidgi idag. vi ses inte alltför ofta längre men det känns ändå som om vi ses varje dag när vi väl ses. och det är fina grejer. she's simply the best, better than all the rest!!

nu: bingen

peace and love!!


english autumn - american fall - otoño españolo - svensk höst

lagom lång skoldag idag. hade sovmorgon eftersom att vår datorsal har mögel. sen var även psykologin inställd så började inte förrän lite över tolv. fast var ändå i skolan halv elva. åt och sånt där. och fick min kamera av andrea. hihiih. sen hade vi svenska och engelska. fick, såklart, läxa tills imorgon och sen gjorde vi ett prov typ. hon är alltid lika rooooolig. NOT. blir irriterad bara jag tänker på det. efter skolan stack jag hem och sen hämtade pappa mig. körde till körskolan och köpte sånt paket sen gick jag på infomöte. efter det kom emma och seb och gick med mig på en teorilektion. jag känner mig helt stressad och yr efter det för jag fattar verkligen inget av hur det går till med alla pärmar, lektioner och uppkörningar. haha. åt på subway innan jag & ems tog bussen hem. sen har jag bara pluggat... körskola imorgon igen. wii. sen matteprov på onsdag. mkt att stå i. fan.

nu ska jag kolla på tv och lugna mig lite. känner mig stressad. bajs.



natti.

GRATTIS ANDIPANDI

nu är det snart kväll igen och sen måndag. tiden går snabbt.

i fredags tog jag det bara lugnt, sen i lördags var det först kalas för matheo, sen på kvällen var det tjejmiddag hos andrea. god mat, massor med skratt och annat trevligt. haha! kommer bilder sen.

idag har jag sovit till klockan ett......... sen städat, pluggat matte med ida, tvättat och annat som man gör på söndagar har gjorts. nu ska jag läsa 20 sidor i min engelskabok sen sova. har sovmorgon imorgon för salen vi ska va i har möggelskador = inte bra för de stackars barnen. höhö.

ha de fint! och grattis andrea på 18 års dagen!!

RSS 2.0