Matheo*

image95jag skrev fel igår, pinsamt nog. han stavar det Matheo inte Matteo, vilket jag tycker är finare!

blev inget besök på sjukhuset idag. ska bli på fredag istället. för att imorgon ska jag på nån körskolekurs.

idag hade vi en skön dag i skolan. historia och idrott. satt och snackade länge i matan, sen stack stack jag & emma och hämtade hennes beställda kläder. sen åkte vi och spelade badminton med weich, jonte & janus. :)

nu har jag pluggat äckelhistorian, och nu gäller top model! :D

kram!

god natt

ååh, såhär blir det alltid. jag planerar att gå & lägga mig tidigt, men vad gör jag uppe nu? haha, okej. så sent är det ju inte, men jag behöver verkligen sova. tv:nverkar mer lockande. likadant blir det när jag ska plugga. har två prov nästa vecka som jag verkligen behöver plugga mkt inför. men det lär bli datorn & tv:n ist för böckerna. ackack. skulle även på friskan idag, men vad hände där? ååh, trött på mig själv blir jag iallafall!

Matteo

jippijajajippijippijaj! idag blev jag moster till en underbart söt pojke! Matteo! :D så nu har hannes äntligen fått sin lillebror. och förmodligen ska jag upp och pussa på honom redan imorgon! :D

gud vad glad jag är! :D

ikea

köpte väggdekorationer i förra veckan  på IKEA. och eftersom de inte fäste på min vägg satt jag dem på min garderob ist. vet inte om jag gillar det. hade tyckt om dem på väggen. menmen.. de fanns även i svart! :)

image93image94

vad tycks? ;) kanske lite förmycket olika mönster med gardinerna?

sofis mode

image92första skoldagen efter lovet har varit helt okej. gick ovanligt snabbt eftersom vi såg på film på spanskan och hade vikarie på svenskan vilket ledde till en utflippad lektion. efteråt åkte jag & emma till pumpen (haha) och handlade niggahbolls.. man kan ju säga att jag har dåligt samvete nu, eftersom jag inte var med på idrotten heller pga förkylning. men imorgon blir det friskis vad som än händer! 

köpte förresten sofis mode idag. och den tidningen var faktiskt mycket bra. där fanns saker till lagom priser, bara mode och lagom pris (15 kr + aftonbladet) så jag lär få åka och handla den var måndag hädanefter!

nu ska jag se på tv.

pusssssssssss.

slut på lovet

image90image91

oj, har visst inte uppdaterat på länge, men har inte haft tid. helgen har iaf varit lyckad med tjejmiddag, städning och melodifestivalmys med tjajorna! :D så jag ska väl inte vara annat än nöjd vid skolstarten imorgon!

hoppas ni andra som har haft lov, har haft det bra!

pussssssssssssssss.

nine in the afternoon



panic! at the disco har släppt en ny låt som inte alls skiljer sig från de andra låtarna vilket inte gör mig något. så lyssna & njut! ;)

top model

image88nu ser jag på top model. det är egentligen ganska tillgjort och konstigt.. men kan inte låta bli att kolla :D
en annan sak som jag också måste kritisera är ELLE tidningen. vad är det för skit egentligen? varannan sida består av reklam, som såklart är det som gör att tidningen kan publiceras, men hallå? men vill köpa sånna dyra kläder? och vem vill se en klännin i klädnypor? usch! finns där inte en vanlig tidning med normala fast ändå lite coola kläder till rimliga priser? ackack..

image89

tatuering

god morgon!

nu ska jag snart hoppa in i duschen, sen tror jag bestämt att jag & emma ska cykla ner till stan och äta på subway. mumsigt. sen ska jag nog byta min jacka jag handlade igår, tycker inte om den :P
vet faktiskt inte vad som händer sen.

igår var vi iaf hos jee. mkt skoj! :) kom dit, kollade gossipgirl, gynning och lite så. sen gick vi till videomix, handlade choklad, gick tillbaka igen. jee höll på att bli överkörd av en cyklist. thaha. hem igen, kollade på tv, tatuerade jee's rygg & ben. sen tog emma och haf bussen hem.

 jee's snygga rygg tatuerad av Kat (mig)

prommenad

god kväll!  (detta inlägg blev inte utlagt igår, så lägger ut det nu)

just nu sitter jag & väntar på att maen ska bli klar, och att jee ska ringa mig så jag & emma kan bege oss dit.

idg har jag prommenerat ner till stan med ida, vicky & chantelle. fikade på maddes, handlade en jacka och mös :) sen gick vi hem igen. annars har jag inte gjort något annat idag. :)

malmö igår var väldigt skoj! hade en lyckad shoppingtur vilket aldrig är fel. i sånna fall bara för ekonomin. jag hittade iaf ett par svarta jeans, ett par beiga chinos, en adidas-jacka, en t-shirt med twiggy på, en foundation, en parfym, en bag och presenter till ida ;) mktmkt bra!

imorgon ska jag träffa emma. vi ska nog fika på subway eftersom jag aldrig varit där. på torsdag ska pappa& jag fixa min födelsedagspresent, tror jag! sen måste jag även hinna med att hälsa på min gamla lilla mormor och min höggravida syster. så jag kommer, förhoppningsvis, ha fullt upp på lovet.

maja & lollo; jag tycker ni kan komma hem nu! :/

pussssssss.

malmö

dagen i malmö var mycket lyckad för mig, men midre bra för de andra :) men myspys iaf.
i kväll var jag hos johanna ett tag, men var megatrött så stack hem igen. nu ska jag sova, sen imorgon ska jag fika i stan med ida & vicky, sen ska jag träffa jee!

pusssss.

nattinatti

godnatt allesammans!

imorgon blir det malmö med johanna & ida.
hoppas där finns nåt i min smak!

pussss.

och denna garderoben hade jag inte tackat nej till för fem öre :D
image86

kalas

hejsan allihopa!

igår hade jag ett mycket mysigt kalas där ida också var med. blev mkt tårta och godis, och fina presenter.
efter det åkte jag & ida till johanna och kollade på sug-melodifestivalen. den var icke bra, menmen., hade jätteskoj & mysigt hos fröling <3 skojiga bilder finns på min bilddagbok; chrulle.bilddagboken.se

denna videon är lite smått rolig enligt mig!

rockstar - nickelback

namnsdag idag - julia

image84god dag!

denna veckan har bara rusat förbi. vilket inte har varit helt fel eftersom jag har lov nu! :)

igår var jag i med majs efter skolan. vi åkte ner till videomix och hyrde film. blev ciao bella som inte var så hemskt bra! ;P sen träffade vi fröling på bussen. <3 :) vi kollade på filmen, åt thai-mat. sen kom fröling hem till maja. kollade let's dance och snackade massa! mktmkt mysigt. och nu är maja påväg till österrike. och lollo är nog snart där. saknar er, mina pinglor.

idag har jag varit nere på videomix och lämnat filmen. vaknade även med en fökylning som jag gärna hade varit utan. menmen.. snart kommer min släkt och ida :P jag ska ha kalas! thaha.

förresten bad emma mig att skriva ett helt inlägg om henne i min blogg. men tycker hon får nöja sig med några rader här. läs gärna hennes blogg också. hon var megasöt och skrev några fina ord om mig som verkligen värmde. sötnos!  http://emmarolfsdotter.bloggspace.se/

emma och jag gick i samma klass från 3an-6an. då var vi ganska bra kompisar och hade skoj tillsammas :D. sen bytade hon skola och vi tappade så gott som kontakten. men nu, tre år senare går vi i samma klass igen, och kommer göra det i två år framöver. och det roliga är att vi är desamma som vi var i trean! känns inte som om vi har gått i vars en klass. och det är skönt. för emma är verkligen en av de snällaste personer jag känner. du är alltid så snäll mot mig och positiv. du kan, som mång andra har svårt för, verkligen säga vad du tycker och berömma en för saker man har gjort. och det ska du ha tusen kramar för!
du är verkligen en sann vän, sötnos! <3 :)

The wombats



the wombats - kill the director

mums säger jag bara. de är megabra!
lyssna & njut!

grattis på mig

image83idag fyller jag år. sjutton år. inte illa alls. och dagen har varit mycket bra!
började med att mamma kom och väckte mig klockan sju med bakelse, ljus och lite presenter. sen sov jag ett litet tag till, sen begav jag mig till skolan. träffade ida direkt som nog gav mig den bästa presenten, som var att jag ska få gå på konsert med henne. och där var lite olika alternativ som jag har att välja imellan. wiii, vad söt du är :D
efter det hade jag sega lektioner. fick sång av tjejerna :) mycket sött. sen var det bild på sista lektionen. blev klar med min målning där vi även fick reda på vilket betyg vi låg på. och det är jag mycket nöjd över :D sen efter skolan åkte jag hem, åt sista biten av min budapest-bakelse. sen kom syster och hämtade mig. åt middag på danny's med pappa och sis + familj. myspys! fick presentkort på kicks så att jag kan köpa mig en parfym. sen ska pappa & jag ut och shoppa en dag :)

nu är jag hemma och ska kolla på tv. sen är det bara skola imorgon också och på måndag är det looooov! :D

fint väder jag hade önskat mig idag va? ;)

hoppas alla har haft en bra alla hjärtans dag! :)

pussssssssssss.

http://ceeciliaask.blogg.se/

http://ceeciliaask.blogg.se/ läs gärna denna puddingens blogg. imorgon ska hon börja blogga på allvar och det ser jag fram emot. ;) ska bli skoj att få höra om ditt glamorösa liv.

nu ska jag verkligen inte blogga mer för idag. nu ska jag se på tv. sen ska jag sova så att det snart blir MIN FÖDELSEDAG!

pusssssssss.

urbanoutfitters

nu har jag fått lite kommentarer. wii :D haha!

var inne och kollade på urban outfitters hemsida. mums säger jag bara. eller kläderna där har blivit lite tråkiga, men smyckena va skojskoj!

http://www.urbanoutfitters.com/urban/catalog/category.jsp?popId=WOMENS&navAction=poppushpush&navCount=581&pushId=WOMENS_ACCESSORIES&id=W_ACC_JEWELRY
en väääääääldigt lång länk.



jag ska bannemig hitta nåt liknande det trädet. supersnyggt och bra att hänga de fina smyckena som man vill visa! Halsbanden var också lite småsöta tycker jag! :)

<3<3<3

image73gud vad många snälla det finns där ute. 40 kommentarer har jag fått på min bdb under bilden den 14/2 :D
verkar som om jag kommer få en mycket trevlig födelsedag. fast det känns så klart inte som förr. när man knappt kunde somna på kvällen, för att man bara ville att mamma & pappa skulle börja sjunga. eller haha.. deras sång var väl inte den bästa, men presentöppnandet var iaf nära. och det gillade man! men imorgon blir det iaf sovmorgon, sen på kvällen blir det restaurangbesök med pappa, sis m. familj. myspys. hoppas jag får nåt fint också. fast iofs har jag bara önskat mig pengar. så ska väl inte hoppas på för mkt :)

ha en bra kväll, & en bra alla <3<3<3's dag!

hehehehehehehehehe

 den jackan hade inte jag tackat nej till! finfin nu till våren. eller nu & nu, men snart är den här iallafall! :D och det hoppas jag att ida också är. för hon är ganska seg som alltid. och något som jag inte alltid gör det är att fylla år. och det gör jag faktiskt imorgon! så grattis på mig ;D

pusssss.

hard work work

hallelåja!

idag var en ganska ok dag i skolan. hade oförberett prov på engelskan idag igen. sen var det NK. mktmkt segt.. sen var det spanska. fick hjälp med det mesta, men har lite kvar.. sen matte. gick helt ok på läxförhöret :)

efter skolan va jag på pappas jobb och jobbade :) och nu är jag meeegatrött. så ska bara plugga lite, sen tisdags-tv! :D

pusssssssss.

friskispass

idag hade vi först idrott i skolan. och då var det carro som hade friskispass. har aldrig haft en roligare gympalektion :D och de flesta såg ganska skojiga ut :) efter det var man ganska trött. men då va det ofrberett läxförhör på matten, och likaså på engelskan. på spanskan gjorde jag kalrt det sista på tidningen och lite så. sen på svenskan lyssnade vi på muntliga framställningar. sen fick vi reda på vad vi själva hae fått för betyg. det gick riktigt bra, faktiskt :D MVG där ja ;) verkade gå bra för de felsta som väntade.
nu är jag hemma och ska äta, sen ikväll blir det friskis med johanna, josse & louise där även emma ska testa på att shaka ass :D

pussssssss.

shoessssssssssssssssss :D

GAAAAAAAH SÄGER JAG BARA!
NÅGRA AV DESSA SKOR MÅSTE JAG BARA HA!!!!! <3<3<3<3



jag är helt förälskad i dem! :D

så nu blir det skor och vår/sommarkläder ist för en ny mobil! :P

my beautiful stranger.

om cirkus 20 min är det andra avenyn. jag älskar verkligen det progammet! :) men det blir nog först singing bee, som är ganska skoj att lyssna på, sen alla avenynavsnitten på datorn.

imorgon är det skola igen. denna helgen har gått snabbt.. men bara att kämpa denna veckan också, sen är det älskade lov. that's soooo awesome!

pusssssssss.

retro

hejsanhejsan! image66

i fredags bar det av till retro.
jag körde först till josse där hon gjorde vid sig lite, sen körde vi till hennes hemliga gömställe där vi hämtade upp lite saker. sen till konsum där vi mötte upp adam. vi cyklade sedan till janus där alla redan verkade vara lite gláa! var där ett tag och så. sen gick vi bort till hvilan och tog bussen. vid haralds hoppade resten på. blev en ganska äcklig bussresa. men den var ganska snabbt över. väl i hbg tog vi båten över till Dk. jättedimmigt så man såg inte fem meter fram. janus m.fl. missade båten och fick ta nästa. sen var vi framme vid retro. träffade ida, vicky & chantelle. dansadansadansa. skoj! sen efter ettt ag åkte jag hem med V, I & C. Väntade på knutan ett tag, Chantelle's mamma kom och hämtade oss. SOVA!

lördagen bestod bara av slapp. mycket mysigt!

söndagen (idag) har bestått av slapp + en del läxläsning. ska fortsätta lite med spanskatidningen, sen blir det tv :)

pussssssss.

hej & välkommen till julia's skönhetssalong!

känns faktiskt lite jobbigt att skriva samma saker på bdb som här. menmen...

idag var det iaf skola. gick snabbt. hade om induviduellt val. tror det blir musikverksamhet och datorkunskap. :) eller retorik! får se! sen hade vi lån håla.. efter skolan åkte jag hem ett tag och tog det lungt. sen blev det slut å det lugna när emma kom på sin förbeställda tid på min skönhetssalong. hon fick fransk manikyr GRATIS eftersom hon var min första kund ;) thihi

pappa var här precis och hämtade ett bord som låg i trädgården som vi skulle slänga. han är allt rolig han.
snart ska jag på friskis med jujju. sen ska jag slappaaaaaaaa :D

pussssssssss



(fortsättning) klmnopqrstuvwxyzåäö

image64

nattinatti people!

förresten. jag har, ikväll, fattat innebörden med gossip girl. en vecka senare, men blir vi förvånade? nej!
eller vad säger du emma?

xoxo, you know you love me.
gossip girl

abcdefghij (fortsättning följer)

denna dag i skolan har varit mkt bra. och inte vet jag varför..
slutade iaf kl. kvart i tre eller nåt? sen har jag faktiskt pluggat. har jobbat lite med spanskatidningen & försökt göra vid omslaget.

nu ser jag på gossipgirl som följs av gynning.

fullspäckad kväll!

pussssss.

frissan

tjolahopp!


idag hoppade jag övar idrotten eftersom jag inte hade någon större lust. maja åkte hem efter idrotten. hoppas allt löste sig <3 . på svenskan hade jag muntlig framställning som gick helt ok. läste precis igenom kommentarerna från klassen som var bra. nu vet jag vad jag behöver arbeta på, som är bra! :D '

efter skolan cyklade jag ner till frissan. träffade även janus där som också skulle klippa sig. han var borta snabbt igen. själv fick jag sitta där i ca 2 timmar för att pimpa frisyren. ingen stärre skillnad. bara lite mörkare och lite kortare. :)

hann inte med träningen.. så får bli imorgon

nu är det tv.

pussssssssssss . 

apan heter lars och fråga mig inte varför han har boppar vid hakan men han är nuffig

image63jag har varit megaduktig idag! :D

jag ahr gjort klart min muntliga framställning i svenskan. sen har jag även kommit halvvägs med mina repotages i spanskan, översatt en text och lite smått. sjukt stolt! och jag är redan nervös för min framställning imorgon. men det går fiiiiint! hoppas jag..(?)

pussssssssss

helgen

hejsan allihopa!

jag kan meddela dig, lollo, att jag lever. man alla läxorna börjar ta kål på mig. jag hatar verkligen dem!

i fredags var jag i skolan och hade "håla" på matten och håla på spanskan. underbart! sen tog jag bussen ner till stan och mötte ida. vi handlade lite smått & gott, sen hyrde vi film. åkte hem om först och åt, sen cyklade jag hem till fjärt och kollade på filmen. ida fick damp. sen, när cp-filmen var klar cyklade jag hem!  mycket mysigt! :)

i lördags vaknade jag vid halvtolv. gick sedan upp & städade & pluggade lite. sen åkte mammie och jag till syster yster. åt middag där och busade med busfröet. sis mage är megastor nu! snart kommer lilleplutt! :D
åt massor med choklad och pratade igenom hela livet och dess problem. sen nannade mamma & jag där.

idag vaknade jag nio och var gaaaanska trött. åt bullar och busade lite, sen åkte mammie & jag hem.
har bara pluggat och gått och smygäit på chips.
nu måste jag öva på min muntliga framställning som jag har imorgon. usch!

pussssssssssss.

RSS 2.0