refresh your smile honey, it's a new year!

ja, då var man hemma ifrån underbara thiland som jag saknar otroligt mycket.. hemma i kylan och nyårsfirandet. hoppas det kommer bli en mycket mysig kväll som ska firas med maja, andrea och andreas kompis! :)
hoppas ni får en trevlig kväll och ett gott nytt år!

pppppussssssssssss.

mañana, mañana!

ja, snart så smäller det. eller iallafall så åker jag till thailand imorgon. ska bli grymt skönt, men även lite tråkigt. vad är lixom en jul utan jul? vad är en jul med sol och bad? kan den slå den svenska julen? det får jag snart reda på. men lite ångest har jag allt.

idag bestod dagen av ett spanskaprov som inte gick riktigt som det skulle. menmen.. och eftermiddagen kommer att bestå av plugg inför muntligt prov imorron, packning och mys!

kommer inte blogga mer innan thai, så GOD JUL & GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!

image31

j

gårdagen var inte så tursam som jag trodde den var. marie tog hem vinsten i idol vilket jag trodde jag skulle få slippa att se. menmen. hon sjunger faktiskt otroligt bra, och det är väl det hela tävlingen går ut på?

idag vaknade jag vid halv elva. åkte med mamma & co. till hbg för att växla pengar. sen hem till moster ett tag. efter det åkte vi hem. jag kollade på film. blev the terminal. den var fakiskt jättebra! sen en mumsig middag.

när jag hade städat klart mitt rum blev jag inspirerad till att julpynta. så nu har jag ett jul-pimpat rum. (se bild)
blev faktiskt riktigt mysigt. mysstämning till 1000!

pappa ringde idag också. han vekar ha det jättebra på canarieöarna. hade inte sagt nej en sekund till att åka dit. turkost hav, vita stränder och spansktalande människor! nåväl, jag befinner mig snart i thailand, så ska inte klaga. får förresten snart börja packa. när jag strukit alla mina kläder.. pust!


u

tjenixen!

idag har varit en helt knasig dag! en turdag, helt enkelt!


dagen började med en seg morgon. kände inte precis för att bege mig ut i regnet. men 1) som tur var var det uppehåll när jag skulle cykla till skolan.

2) när vi hade håla från spanskan skulle jag gå och handla i fiket. betalade med en 100-lapp och skulle egentligen få 89 kr tillbaka. men ist fick jag 3) 109 kronor tillbaka. hon i kassan råkade ge mig en tjuga för mycket. eller nåt sånt var det. egentligen ville jag ge tillbaka den eftersom jag så lätt får skuldkänslor, men de andra övertalade mig att behålla den! så det blev lite för mycket gott idag! sen när jag skulle gå till biblan 4) hittade jag ett oöppnat tuggummi som sedan josse smaskade i sig.

eftersom vi ska ha två prov nästa vecka hade jag mentalt förberett mig för att fråga rosa-maria om jag fick skjuta upp svenskaprovet tills efter lovet. men det är inget hon skulle bli så jätteglad över, kände jag. men en av de första grejerna hon säger på lekttionen är 5) - julia, du kan inte ha svenskaprovet på onsdag. vi får skjuta upp det tills efter lovet. åååh, i'm sooo happy! :)

så nu ska jag snart gå och köpa mig en trisslott, eller vad säger ni?

ikväll blir det idol med andrea.

trevlig helg!


image25

l

image24alltså, vem gillar egentligen carola?
hon är en superreligiös, allmänt knäpp kvinna som sjunger ganska bra, det får jag väl medge. men varje gång jag hör låtar med henne tänker jag på när hon besökte allsång på skansen och hon kastade en blomma ut på en i publiken. tanten som blev nerjordad blev säkert glad, för det är ju ändå bara de gamla som tycker om henne. men hallå? är carola dum i huet eller är hon? :S

i

yey,yey.image23

jag börjar känna stress inför julen. inte för att jag ska fira den, men måste ju ändå handla julklappar, och jag vet inte vad jag ska handla till folk. det brukar alltid sluta med att det blir lite godis och typ nåt annat som man använder! men det är ju inte helt fel heller. alltid bra att ge bort nåt som bara är till den personen. och gillar de inte det kan man ju alltid ta det själv?
jaja, får väl sticka till väla på julrean och fynda lite billiga julklappisar.
imorgon har vi sovmorgon till tolv, vilket jag inte klagar på ett himla dugg. sen har vi två lektioner, sen hem och plugga inför spanskaprovet med ida!


a

just nu gör jag allt annat än att plugga..
jag är otroligt stressad över den kommande veckan eftersom jag har typ tre prov på två dagar. annars är det inget speciellet..eller hinner inte träna idag för att jag måste plugga.
menmen..
back to hell!


RSS 2.0