helsingborg

goddagens!

helgen har varit fullspäckad med mycket roligt.
i fredags hyrde jag film med maja, ida & johanna. det blev "vänner för livet", men eftersom jag & johanna snackade hela tiden vet jag inte riktigt om den var bra eller inte ;)
på lördagen var jag på väla med pappa & co. handlade en hel del. det blev två par jeans, en adidas-tröja, en cardigan, en kofta, ett par stövlar och en mascara ;) efter det åt vi på en sretaurang precis utanför stan. mycket mysigt. på kvällen var det tjejmiddag hos elli. mysigt dt med ;D
på söndagen tog jag det lilla lugna på dagen, sen blev det filmtime med andrea på kvällen. :)
i måndags var jag först i stan med cille på morgonen. gick runder och kollade det stora utbudet ;D blev tyvärr bara shopping för mig, eftersom cille's pengar hade försvunnit på ett mycket mystiskt sätt. efter shoppingturen gick jag hem till jee i regnet. vi passade mi och hyrde film. det blev "lets go to prison". den var ganska rolig. sen följde hon mig till bussen, så åkte jag hem.
idag var jag i hbg med elsa. mktmkt mysigt. gick runder i lite affärer. åt på ebbas och pratade. skoj att träffa henne igen. :) sen tog jag bussen hem och träffade ida ett tag. :)

ha det bra!

baconplåster

goddag allesammans!

image13idag har det varit en ganska soft skoldag! eftersom vi skulle redovisa på första lektionen så träffades vi en halvtimme innan för att öva lite. redovisnigen blev helt ok! efter lunchen begav hela klassen sig till stan för att gå stadsvandring. var ganska segt och ointressant. efter det cyklade vi till skolan, hämtade väskorna och åkte hem. sen kom josse hit. vi skulle egentlige plugga, men det blev visst inte så mycket av det? istället blev det varannan nagel rosa och varannan nagel glitterblå på josse. + ett baconplåster på handen! :) sen stack hon hem vid kvart i sju för att spisa! och nu sitter jag här och tradar. ska nog snart se på tv. haajdå!


klassfiesta sp07b

igår vare klassfest!

maja kom till mig kvart i sju och vi körde sedan tillsammans till banken vid komsum för att ta ut pengar. sen körde image12vi till var vi trodde var lokalen! men där var det ganska mörkt. så vi fick ringa emma som fick möta oss! haha! var inte så jättemånga där när vi kom. men vissa hade redan börjat så smått? efter ett tag kom resten och vi kunde börja äta. blev tacos som de duktiga flickorna hade gjort! efter maten blev det inte så mycket mer, för då började det spåra ut ganska rejält. men trots allt detta, hade jag ganska skoj! blev ganska mycket springande genom dörren, vilket jag inte hoppas emma får skäll för! aja, efter en händelserik kväll körde maja och jag hem vid kvart över tolv och sov gott! :)

idag har jag bara tagit det lungt. kollat på film och ätit godis. får bli läxor imorgon istället! då ska jag även träffa idis ett tag! adios!

allt har sitt slut..

jaharå! idag har det, ja just det, varit skola! dagen var ganska seg eftersom vi hade en lång samhällslektion, historielektion och engelska lektion! :S efter det var det bild som gällde. det är lite roligare, tycker jag! :D blev klar med en bild, men ligger fortfarande efter, som i allt annat?

efter skolan har jag baaaara pluggat. segt som tusan, men vad ska man göra när man har skit mkt läxor?

nu ska jag kolla på tv, för det är jag vääärd! ;D

design

så, nu har jag fått hjälp med designen här på bloggen. så nu får vi bara vänta några dagar, sen har jag, förhoppningsvis, en snygg design! :D ska bli spännande att se hur den kommer se ut! :)

jag är bajstrött, tror nog jag ska sova. sängen ser lockande ut! :)

gonattt!

kische

image11hej goddag hallå!

just nu känner jag mig ganska lycklig, om man får säga så!
på senaste tiden har det visat sig hur många otroligt snälla människor det finns därute, vilket gör mig väääldigt glad! :D

idag har jag fått hur mycket läxor som helst, eftersom jag varit borta i en hel vecka! men det har väl löst sig lite efter denna eftermiddagen då jag har pluggat gaaanska mycket! ;)

snart ska jag lägga mig ner i sängen och läsa vr, sen blir det tv för hela slanten!

dagens låt: goodnight goodnight - hot hot heat!

pro-rollers

tjolahopp!

idag har det varit colegio. dagen där gick ganska snabbt! efter det åkte jag hem och åt lite och gjorde pyttepyttelite läxor. sen åkte josse och jag rollerblades till konsum, handlade glass och choklad, åt det på en backe och sen åkte hem igen. och ny fryser jag om rumpan eftersom vi skull åka ner för backen på huk och såklart gled jag på rumpisen! hahah! sen åkte vi hemåt. har ätit lite och så, och nu väntar jag på att nåt bra program på tv ska börja.. verkar vara ganska sällsynt.. men ha det!

grattis lill-snuff!

image10idag fyller min älskade lille systerson 3 år! GRATTIS! :D

idag var det först och främst skola som gällde. fick börja lektionen med att berätta om vår spanienresa. sen var det idrott då de andra spelade innebandy med inlines! såg väldigt roligt ut! efter det var det nog matte. ganska segt, men skönt att jag inte ligger efter längre. sen var det även spanska. ganska skoj! har blivit lite klokare när det gäller preteritum och imperfekt nu! :) sen hade vi engelska, där vi fick göra ett oförberett prov! :O sen slutade vi!

jag åkte hem och satt vid datorn ett tag, sen kom ida och vi övade lite till hörförståelsen i spanska som vi har imorgon.

sen vid fem kom pappa & hämtade mig, så körde vi till svalöv och grattade lille hannes! :D stannade där ett tag, sen blev det TV! :D

durango

image7nu är jag hemma igen från Spanien. var hur underbart som helst.
bodde hos maria som var en mycket trevlig, söt och social tjej! hade väldigt skoj och saker att göra hela tiden! var det inte utflykter där väskor blev snodda, så var vi med folk som rökte på, eller så var vi i skolan, eller på fiestas, eller gick runder på stan. jättemysigt! :)
lite tråkigt att komma hem nu till det vanliga, men jag ser fram emot att de kommer till sverige sen! vi har redan bestämt att vi alla ska tillbaka till Durango igen till sommaren! :D

idag har jag varit med ida. vi har kollat på filmer! har även kollat på lite foton från spanien! imorgon blir det nog läxor, sen vet jag inte!

the day before spain!

hejsan!

just nu känner jag mig lite stressad! jag hade precis packat klart, och gick för att väga min väska. när jag kollade på vågen stod där 20 KG, och det är vad som är max! :S så jag fick börja ta av lite saker. så nu väger den förhoppningsvis inte lika mycket! ;) vicky var smart och kom på att man kan kopiera de sidorna i skolböckerna som man måste ha, så behöver man inte ta med sig dem! så det fixar pappa & jag imorron innan han kör mig till stationen.

jag har även varit på konsum idag och handlat knäckebrö (pan de galleta)  med en dalahäst på, marabou-choklad och kexchoklad! :) hoppas de gillar nåt av de svenska godsakerna! ;)

äh, nu ska jag duscha och raka benen, som vissa tvingade mig att göra!! :O ;D 
¡Adios y hasta luego!

image6

congrats

image5idag är det lollos födelsedag! grattisgrattis!

idag har det varit en helt okej dag i skolan. hade först historielektion där jag & maja övade lite inför provet. sen hade vi idrott. spelade volleyboll som är himlans skoj. fast jag sög när vi spelade "match".. sen hade vi fördjupningstid där vi skulle fylla i nån grej, sen övade jag lite mer till historieprovet.

efter skolan har jag varit i hbg och hämtat mamma på sjukhuset. och nu sitter jag här med historieboken i högsta hugg! ska öva ett tag till, sen skiter jag i hur det går!

mattesnille!

helgen var lyckad och skoj, och underbart att få träffa er! :) <3
blev disco på kvällen, och nästa dag en del shopping. sen begav ida och jag oss hemåt.

idag har det varit skola. gick väl helt okej. jee var där idag! :) skoj att träffa henne! hade håla på spanskan, och möte om spanienresan på mattelektionen, så en lugn dag. fick även reda på mitt matteresultat som blev VG. blev ganska stolt, faktiskt! :)

efter skolan åkte jag direkt hem och började med historieläxan. har prov i övermorgon och är lite nervös över om jag kommer hinna öva tillräckligt mycket eller inte. ska även göra lite idrottsuppgift, sen ska jag faktiskt kolla på tv.

RSS 2.0