jeeeeeeee

idag cyklade jag tio min innan vi började. och konstigt nog hann jag till labben? :P image62haha.
vi hade valfritt på idrotten så vi åkte rullskridskor. haha. sen efter det hade vi segelektioner. sen efter skolan gjorde jag mitt matteprov. trooooor nog jag får G. annars blir jag depp.

efter skolan åkte jag hem & åt, sen tog jag bussen till jee. hon var/är sjukis.. så jag fick liva upp henne lite :) de va mys. sen tog jag bussen hem igen. och nu sitter jag här, som alltid. och tar det lungt.

har förresten tänkt på en sak! vi har fortfarande ljusslinga och granbarr på fönsterbläcket på förrådet.. och de har en ljusstake i vardagsrummet. haha, vi är nog liiite efter. får nog ta och säga till dem.
men det får bli sen, för nu ska jag äta pepparkakor. MUMS.




ciao!


tv-night

hejsan!

tjejmiddagen i lördags var mkt lyckad och mysig. bilder kommer inte här, så kolla min bilddagbok ist; chrulle.bilddagboken.se.

i söndags tvingade josse & louise med mig ut på friskis. jag var ganska död efteråt måste jag säga. sen va jag hemma om snabbt & duschade. sen cyklade vi hem till louise och sen ner till citygross med adam. sen va vi hemma hos josse & kollade på film. mycket trevligt.

igår var jag också på friskis, med johanna & josse. träffade även andrea! :) gick på medel då med. och var optimistisk nog att tro att jag skulle klara av medel & danspass. men jag fick gå efter en kvart på dansen. bra kondis julle!

idag var en seg dag i skolan. men god mat iaf. efteråt va jag en snabb runda hemma hos mormor som tyckte att jag skulle börja handla åt henne (?). nä, men jag har inte alls andra saker för mig inte.. hinner knappt göra saker jag själv vill. men man får väl passa upp dem så länge det varar. hon är ändå ganska gammal..
nu sitter jag med mögmatten som anna så snällt har hjälpt mig med.

ikväll blir det tv för hela slanten då gossipgirl, som jag hoppas kommer bli en hit, börjar klockan 20.00 på  femman. efter det följer gynnings program som jag heller inte missar.

pusssssssimage59
image58

bad-hair-day

hejsan!

igår efter skolan begav jag och ida oss ner till videomix och hyrde film. sen fikade vi semla på trädgårdscaféet! mycket mysigt! efter det tog vi, dumt nog, strandvägen hem vilket resulterade in ganska många skratt. man behövde iaf inte va rädd för att man skulle ha mjäll i håret efter den cykelturen! ;D
när vi kom hem till ida spelade vi lite guitar hero och sånt. sen åkte jag snabbt, eftersom jag hade medvind, och åt. sen hem till ida igen. då kollade vi på filmen. handlade om ett par som fick motorstopp och är tvungna att ta in på ett mystiskt motell. de sätter igång en film där de ser några blir mördade.. efter ett tag kommer de på att filmen utspelar sig i samma rum som de just då befinner sig i. ja, ni kan själva tänka er hur det går sen. ägaren försöker mörda dem & sånt. den var helt okej. men megaläskig :P

idag har jag bara tagit det lungt.. städat rummet, lagat lite mat och skriver nu ett kort till ida eftersom jag ska på tjejmiddag dit ikväll. kommer bli megamysigt! ska snart hem till maja där jag ska klippa hennes lugg (?) och hjälpa henne med outfiten! :)

trevlig helg!

pusssssssss.

vilken dag!

just nu vill jag bara gå & lägga mig. känns som om jag bråkar med allt & alla. har nog helt enkelt haft 24 dåliga timmar. och ni som har blivit drabbade; sorry! det är jag som är trött och allmänt depp på allt..
nu skiter jag i mina läxor och ska se på tv resten av kvällen. tack och lov, för både mig & alla andra, att det är helg imorgon! då ska jag va med ida, sen på lördag är det tjemiddag och söndag slapp & plugg med majs.

pusssssssssssss.


fisdoft

ja, då var man hemma efter en lång dag i skolan!
började med historia där vi fick läxa tills imorgon. efter det var det idrottsprov. det gick inte helt hundra. blir glad om jag får g måste jag säga.. efter bokseminariet som vi hade på sista lektionen stannade jag kvar i skolan med Christian & Anton. Satt i soffrummen, bland fislukter som en viss person gjorde, och pluggade.. sen var det svenskaprov som gällde. det gick helt okej, tror jag. satt där i ca 1½ timme. segt! :| sen var det bara att ge sig ut i regnet. nu väntar jag på pappa som ska komma & hämta mig. han ville tvunget gå ut & äta? så får väl gå med på det.. :P sen blir det en del plugg som gäller. sen ska jag göra saker som jag inte hunnit med på sista tiden, dvs:
läsa SOLO, kolla tv, städa rummet m.m.

pussssssssssss.

gosh!

image57uschuschuschusch; säger jag bara!
Jag har nog aldrig hatat svensk grammatik såhär mycket. för det första är det fett många sidor, och för det andra har jag glömt mina anteckningar i skåpet. ja, jag vet att jag är smart. detta gör det mycket svårare. men äsch. ska ändå göra provet imorron. ska bli så befriande att få det avklarat! :D idrottsprovet däremot måste jag öva på imorgon på morgonen. har absolut ingen annan tid. höhö!

back to hell!

megaplugg as usual

tjolahopp!

idag har man gått i skolan. en myket trevlig dag, faktiskt! och nu sitter jag här & fruktar svenskaprovet &
idrottsprovet som kommer att komma imorgon! :| så idag har jag liiiite att göra. 


                                                                                   ♣Plugga svenska
                                                                               ♣Plugga idrott & hälsa
                                                                                     ♣Städa rummet
                                                                                  ♣Kolla på Ugly Betty


Hoppas dessa klöver blir bättre än hjärtanen, susanne?

pussssssssss.


 


good julli

nu har jag varit duktig och avverkat spanskan, naturkunskapen och snart klar med läsloggarna! så nu väntar bara engelskan och ev. idrott & svenska. mycket bra julli!

karlslund

image56idag sov jag till halv tolv. sen kollade jag lite på tv. sen kom syster och hannes hit. matade djuren i karlslund. sen fikade vi här. och nu känner jag mig lite stressad med mina läxor. jag ska göra:

♥Engelska
♥Spanska
♥Naturkunskap
♥Läsloggar
♥Ev. Idrott & svenska

MUMS!

tjejmiddag

god middag!

igår var jag på tjejmiddag hos johanna. mycket mysigt och skoj att få träffa alla igen! :D tog inte så många bilder. får kanske några sen! :)

idag ska jag & johanna på friskis, får se hur det går! :) sen ska vi eventuellt kolla film eller nåt. dajligt.


image55


eftersom jag inte har nån bild från tjejmiddagen lägger jag ut denna gamla godingen.
jag tycker iaf den är kär!

TRÅK

haha, jag gör allt för att slippa plugga. men vem gör inte det? emma gör det också iaf :D

det är egentligen ganska sjukt hur giriga människor kan vara. jag känner bara för att handla saker hela tiden. och vill man inte ha det ena vill man ha det andra. och vemfan blir lyckligare? snarare tvärt om! man känner den pressen hela tiden på att man måste handla ditten och datten.  jag blir iallafall lätt stressad av sånt. likaså i skolan. tänk vad underbart det skulle varit om man levde i en stressfri värld. där man bara kunde ta det lungt och inte behöva tänka och planera sin dag. men så bra ville nog inte Gud att vi skulle ha det. så därför får jag väl gå tillbaka till skolbäckerna.

bajs!

SOMEONE HAS TO PAY THE PRICE.

Fy vad barnsligt att påpeka vad som är vems. Är vi inte stora nog för att ha kommit över sånt trams? Äsch, bara du som förlorar på det! :P

Idag har jag gått en segedag i skolan. Maja vatt sjuk denna dag med. Och imorgon är det dags för samhällsprovet som jag inte ser fram emot. Men nu ska jag öva in i det sista, sen ska jag sova. är otroligt trött!

Imorgon blir det också tjejmiddag hos Johanna-gull. Ska bli megamysigt. Hon är så gullig! :D

pusssssssss.

amor amor

idag på gympan fick jag en skvätt av emmas parfym. gud vad gott den luktar! till en början luktade den ganska starkt, men nu går jag bara runder och luktar på min sjal hela tiden. så nu har jag ett dilemma.. vilken parfym ska jag handla? iofs så är det kanske inte så skoj om jag går runder och "luktar emma". men i sånna fall får hon ge mig lite någon gång då & då! haha! äsch, jag får fortsätta på min, enligt mig, goda parfym amor amor

image52image53

johanna + friskan = bra? :)

gah säger jag bara! jag är <-------såhär-------> trött.
idag på idrotten gjorde jag faktiskt 100 situps. tyckte jag va duktig. sen efter skolan, (där vi bara har haft två lektioner idag) åkte jag hem & pluggade. blev klar med de uppgifterna jag kunde! ;) sen kom johanna hit & vi åkte till friskan. usch vilket pass. känner redan vilken träningsvärk jag kommer ha i armar och mage. men det är bra för julle som åt negerbullar idag! :O fyy! haha!
aja, nu ska jag äta pizza! ännu bättre, i know!

pussss.

regn

image51idag har jag gått i skolan, as always! hade muntlig redovisning på spanskan som gick bra (?) enligt min lärare. så jag blev iaf glad för mitt betyg! :) har även börjat förstå matte lite.
efter skolan åkte jag hem till Ida och spelade guitar hero 3. haha, det gick sådär! efter ett tag var hon tvungen att gå, så då fick jag bege mig hem. pluggade lite samhäll som jag känner mig ganska stressad över. men när det väl är klart har jag bara det maffiga svenskaprovet att "se fram emot". idrottsprov på samma dag som jag inte kommer lägga lika mycket krut på eftersom jag inte ser att jag har så stora chanser där. usch ja. mycket att göra, men ingen ork!

pussssssssssss.


ny garderob

just nu känner jag att jag vill ha lite nya kläder såhär inför våren! :) på min lista står det bl.a;

  • Låga converse (som ems & cill)
  • Vårjacka
  • Jeans
  • Guldklocka
  • Skinnbag

och mktmkt mer! :) så det är bara att börja spara!



 


söndag

hola amigos!

just nu sitter jag här i min ensamhet efter att ha spenderat näääästan ett dygn med andrea. och då tänker säkert alla; herregud! hur klarade hon det? men hon har faktiskt varit jättesnäll! :P hon kom hit igår när hannes somnat. vi snackde och kollade lite på tv. och eftersom fröken welin inte orkade cykla hem fick hon låna tandborste här och sova över. efter mycket snack somnade vi vid kanske två tiden? sen vaknade vi vid halv elva. då åt vi bullar som låg i köket. sen har vi varit hemma själva. jag har pimpat hennes naglar, lagat mat, ätit och druckit saft (eftersom mjölken var slut). vi har nog användt 8 glas. ja, och nu, efter en del pluggande, fick hon gå hem. så nu ska jag slänga mig framför tv;n!

pussssssssss

barnvakt

hejsan allihopa!

igår var det en ganska seg skoldag. kvällen tillbringade jag hos pappa. vi lagade mat & kollade på tv.
idag har jag inte gjort något alls, tyvärr. men snart ska jag vara barnvakt åt hannes. så då lär här bli liv i stugan.

hoppas ni har en trevlig helg!

pussssssssss

Rubrik

jahahaj. idag har jag gått i segeskolan. segt, men fick iaf håla sista lektionen. sen efter skolan va jag med maja. vi bakade scones och mös i vintermörkret! och nu har hon gått hem. så nu sitter jag och väntar på att nåt bra på tv ska börja!

ciao!

sista inlägget innan läggdags!

måste bara påpeka en sak som jag precis hörde på nyheterna!!

"Polisen trodde först att den 12-årige pojken från Harmånger, norr om Hudiksvall, tagit sitt liv.

Men efter uppgifter från pojkens pappa misstänker nu utredarna att han dött i en så kallad stryplek (..)"

gå in på länken och kolla. herregud säger jag bara!! vart fan är samhället påväg? man blir ju rädd!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1591868.ab


punka

jaha, nu var grammisgalan slut. nu är det bara ett år tills nästa och det ser jag fram emot! får hoppas att nya, bra artister kommer detta året!

just nu är jag jättetrött eftersom jag inte sov så mycket inatt. och jag gick upp tidigt alldeles i onödan eftersom den dumma matteläraren sa att jag inte fick göra matteprovet för att jag inte hade anmält mig till omprovstiden. men hur lätt är det att veta första gången? så den dumma kärringen skällde på mig inför allihopa. menmen.. får väl göra det nån annan dag? äh!

hade förresten även punktering imorse med cyklade ändå.. men min lille fader fick komma och hämta mig & min cykel och lämna den där hemma. sen körde han mig till maja. mycket snällt!

nu ska jag faktiskt borsta tänderna och lägga mig och kolla på tv.

god natt!

grammisgalan 2008

image37hej! för det första måste jag säga att min blogg inte riktigt är färdig än, så ni får be om ursäkt för min otroligt snygga bild där uppe. men tack så jättemycket maja för hjälpen. vet att jag inte alltid är den lättaste ;)

just nu är det grammisgalan; OCH MANDO BLEV INTE ÅRETS BAND?! DET BLEV ÄCKEL-KENT! menmen..
även timbuktu fick ge upp hoppet om ett pris då the hives tog priset som årets liveband. men enligt egna erfarenheter vet jag att timbuktu är bäst av alla live. menmen..

får väl kolla vidare nu & se vem som får pris härnäst!

pussssssss

sista lovdagen...

jaha, då vad det back to hell imorgon. ser inte så hemskt mycket fram emot att sitta inne varje eftermiddag pga pluggning.. men vem gör det? lollo ska iaf rädda min dag i skolan imorgon, vilket jag ser fram emot ;)

idag vaknade jag hos ullis och gjorde vid mig & lite så. sen åkte jag ner till stan & tog sprutor i båda armarna (stackars mig).. sen solade jag solarium för att hålla igång thai-färgen. sen åkte jag hem, pluggade lite, sen kom ida. hon fick hjälpa mig med min svåra matte som jag har prov på imorgon.. deppdepp.. aja, det ska säker gå bra.

just nu vill jag att det ska bli vår så att jag kan köpa lite nya kläder!

image34


Jamie Lynn Spears gravid!

som nog ni flesta vet är Jamie Lynn Spears gravid! och hon är bara 16 år! herregud säger jag bara! stackars flicka.. bara hon inte går i storasysterns fotspår om att bli en mamma där inte allt står rätt till.. jag menar; ska ett barn få ha en mamma som festar och klipper av sig håret i ett desperat försök om att få stå i rampljuset när hennes karriär ligger på hyllan? ackack.. 


image33

kiss kiss

image32uschuschusch för detta vädret alltså! jag har mycket heller sommar just nu! men vem har inte det?
bilder från thailand kommer snart, när jag sitter vid den andra datorn. just nu sitter jag vid min "nya" bärbara dator jag fått av fadern min. ganska skönt att kunna sitta lite överallt och skriva ;)
detta var förresten min sista dag, om inte läxorna går snabbare änväntat, som ledig. resterande dagar av lovet ska alltså ängnas åt plugg! men jag behöver verkligen det eftersom jag har ett fett matteprov, bokloggar, spanskauppsatser och fett svenskaprov som väntar mig! men annars är det lungt!
nu ska jag se på tv.

pusssssssss


RSS 2.0