fake fake fake

http://www.glennferon.com/portfolio1/index.html

om ni går in och kollar på den hemsidan kan ni se olika fotomodeller vars bilder har blivit redigerade. är det inte hemskt att vi ska ha ideal som inte ens finns?  kändisarna är inte lika snygga som man tror de är!!




före 



efter

this song is not for your lovers!

hade underbar sovmorgon imorse & började inte förrän 11:15!! och gick till halv ett typ.
hade betygssnack på engelskan och Marie peppade mig till att skärpa mig i skolan så nu har jag räknat matte, skrivt två brev på engelska, skrivit om Ise (en bok vi läst) och nu ska jag göra italienskaläxan. känns jävligt bra att vara flitig.

snart stockholm med la clase!! wiihoo! (kan man börja packa redan?)

tjarå!


chanel

känns som om alla har börjat kolla på the city. och alla verkar älska det. så jag ska kolla det imorgon hade jag tänkt. haha!

jag vill ha nya kläder!! har jag sagt det? och en snygg väska!! och skor.






chanel-väska som är så otroligt snygg att jag inte vet var jag ska bli av!!!



skoj för mig som inte har några pengar alls dock. hehehehehe.

ha de fint, haj!

björn



- Bästa busstrafiken här på swe
Ni är alla en människoras av sämsta kvalité
En stackars pojke i tårar i sin brors gamla kläder
Lämnad att dö i vårt iskalla väder
Som ni glatt ger en böter med ert självbelåtna flin
800 spänn era jävla svin
Kontrollanter o lapplisor jag hoppas ni försvinner
Bakom era ryggar vajar handens längsta finger
Erat jobb är så trist så att tiden står stilla
Hoppas lönen är kass o att frun luktar illa
Man mår illa och får kväljningar av att se er på stan
Jag hoppas ni får magsjuka o fula barn
Ni ska pissa i motvind och stryk ska ni ha
Jag hoppas ni inte får någon tårta på er födelsedag
Ni är värdelösa kreatur som är svårt o hata mer
Barnen i Afrika tycker synd om er
Ingen tycker om er inte ens era föräldrar
Må västtrafik brinna i helvetes eldar
Hare gött hej!

och jag bara älskar denna!! hahahahaha!

the OC

hade håla på samhällen idag vilket ledde till att jag stannade hemma hela dagen. vår engelskalärare tror vi är sjukt smarta och studiemotiverade (okej, hälften rätt) och hon gav oss 105 glosor tills igår egentligen. men eftersom vi hade psykologiprov då så var hon så snäll och flyttade upp dem till idag (som om vi skulle lära oss alla dem på en dag!!). så jag tror faktiskt att hela klassen drabbades av något virus efter matten. haha!

sitter nu och kollar på OC. det är beroendeframkallande. och det borde det stå på framsidan också. dock saknas säsong 4 i min samling.



tjaarå!

a beautiful disaster

psykologiprovet avklarat. dagen slutade med ett övningsprov i nationella svenska b. småsegt faktiskt. slutade dock tidigare men kom väl hem som vanligt eftersom att emma och jag stod å snackade i säkert 40 min. fryser fortf. haha!

nu ska jag sega framför tvn. skriver kanske mer sen era turturduvor!

erik hassle









erik hassle är grymt duktig. den första är hans egna låt och den är grymt bra!! den andra är "håll ditt huvud högt - kent", "the escapologist - sugarplum fairy" & "jag är en vampyr - markus krunegård".

Don't bring flowers after I'm dead - save your giving for the living instead

psykologi för fulla muggar. det går ganska bra. måste bara lära mig allt sen när jag svarat på alla frågor. wiihoo!!!

The Escapologist



sugarplum fairy är brabrabra!

release me

skoj dag i skolan igår faktiskt. sen stack jag hem och träffade ida. sen åkte vi ner till stan och hämtade mat, sen hem till josse på tjejkväll. kom dock några killar senare men det var ändå ganska tjejigt med mycket snack, mean girls filmen, en annan ganska knäpp film och massa mys! får tacka jossan för det! :)

idag var det kolpudding hos anki med pappa. myyycket gott!! och så övningskörde jag också lite. lite rostig men det funkade ganska bra! :) när jag äntligen kom hem har jag bara pluggat psykologi eftersom jag har prov på måndag och jag hade inte ens börjat. nu är jag halvvägs med instuderingsfrågorna så jag får helt enkelt råplugga imorgon. undrar om jag kommer hinna med detta..!

vi hörs sen! pöss!


luff

och bara för att lollo tjatade om en uppdatering ska jag skriva ännu mer. eller jag lägger iaf upp bilder!









tycker om dig ändå. höhöhöhöh.

nu ska jag plugga italiano. pöss snyggäss!

M-a & sebbovic

jajajaja, jag uppdaterar men det var tydligen dålig uppdatering som fick mest kommentarer. dummisar.

varit deppig ganska länge faktiskt. och allt pga skolan. hatar den just nu. bara massa läxor. bajs.

igår var jag ute och gick med emma & sebastian. sen fikade vi i stan. de är gölliga! :D













snögga bildor va? :D

fotografering












vi lekte med slutartiden. maja försökte skriva hej men det blev kanske inte
så jättebra. jag gjorde iallafall två hjärtan. hihi!

nu ska jag plugga spanska. sen är det äntligen volleyboll!

ps. jag slapp jobba idag! wiie!

mama, didn't you hear?

nu har jag äntligen lärt mig typ det mesta inför provet imorgon. känns skönt. har det direkt på morgonen så det ska bli skönt att få det avklarat direkt.

läste precis igenom min spanskaredovisning och tog ut lite ord som jag fått slå upp. slog sedan upp dem i en vanlig ordbok ist för på internet och då fanns de inte med..! :S så jag får helt enkelt fixa detta på rasten imorgon. sno en spanskaordbok och sedan fixa. sen får jag försöka hitta rosa-maria och be henne skriva ut det på overheadpapper. varbara tvungen att skriva det så att jag vet vad jag ska göra! haha!

ska försöka gå tidigare från dördjupningstiden imorgon eftersom att jag ska jobba på pappas jobb. sen blir det volleyboll. wiiihooo!!!

jag känner att jag bara skriver onödiga saker här och skriver saker som jag gör om dagarna. kanske ska börja skriva lite mer sällan och om saker som är skoj och sånt! hihihi.

nu ska jag läsa min spanskaredovisning och kolla på made in Sweden.


en sessi gamal bild från skolbalen!

peace out!!!

"De tog malakit, som är en förening (ett mineral) mellan koppar och syre Cu2O3...." blablabla

idag är det exakt en månad tills jag fyller 18! fett najs!!!

pluggat Nk hela dagen. är helt slut. ska snart äta lite, sen får jag fortsätta läsa. ska sluta vid åtta för då ska det kollas på top model!

pous

slappedag

vilken dag alltså. efter hålan körde jag tillbaka till skolan och då berättar de att vår svenska/engelskalärare har gått hem. så vi slutade för dagen. idag hade jag alltså bara en lektion. emma, janus & jonte hängde med hem hit. vi sjöng singstar, drack läsk och snackade. faktiskt skoj! haha!

nu ska jag plugga spanska. fast jag har ingen studiemotivation alls......








15 minutes of pain

jag är fortfarande stressad. orkar inte med spanskan. jag får rååååplugga senare idag.

jag bryter nästan hellre benet än att gå i skolan. fattar ni då hur mkt jag vill stanna hemma?!?!?!?

ska iallafall träffa emma om 20 min nu. sen ska vi tillbaka till helvetet. hoppas vi ska skriva brev till de i amerikat på engelskan. annars kommer jag dit i onödan.........


jaja, jag blir sånhär när jag är stressad. kan dock inte plugga mitt på dagen.

säsen (ses sen)

busy lady



det var lite lättare att gå upp imorse och jag kom i tid och allt till italienskan. ganska slappt och trevligt. haha. sen sa calle att det var håla på psykologin och nu sitter jag här hemma och läser lite spanska. fyfan vad stressad jag är!!! jag har spanskaprov på onsdag som jag inte pluggat på, på torsdagen har jag ett stort kemiprov och på fredag en spanskaredovisning. och jag hinner nog inte plugga mkt idag, imorgon är det spanskan som gäller och på onsdag får jag helt enkelt rålugga kemin. fyfan! och på torsdag ska jag jobba sen ska jag spela volleyboll så det lär inte bli så mkt öving på spanskaredovisningen. fanfanfanfan.

var bara tvungen att skriva av mig lite. nu ska jag äta och öva spanskaglosor...........


How could you be so heartless?

nu har pappa & jag bestämt att jag ska åka till maria i sommar. så nu ska vi bara försöka hitta ett datum som passar och sånt. hihihihi.

jag är sugen på semlor. och ida svarar inte :( my life sucks sometimes. haha!
och snart kommer mamma tvinga mig att städa. fuckfuck..

hejdå

You were like my lover and my best friend. All wrapped into one with a ribbon on it



haha, jag skrev tydligen ett inlägg för två dagar sen som inte publicerades. skittråkigt.... men aja.

fredagen spenderades hemma. och lördagen spenderades nere på maddes med lollo. sen hämtade vi min cykel hos elin som jag så dumt låste igen och nu får jag inte upp låset så pappa & jag får åka och hämta den. sen hyrde jag film och såg på den med maja, johanna & ida. mys!

idag joggade jag dirr när jag vaknat! :O OMG! haha! och nu väntar jag på att pappa ska komma så vi kan övningsköra. tvättar även idag. jag vet, jag är duktig!!

HEJDÅ!

baby you're my disease

volleybollen var sjukt skoj!!

nu ska jag läsa "de kallar mig ise" sen ska jag sooova tidigt. meganajs!! hihihi

just nu är jag meganöjd med mitt liv!! :D

nattiiii!

do you wanna see the world in a different way?

imorse gick jag upp myyycket tidigt. alldeles för tidigt. usch!! men kom iallafall till skolan och då fick vi läsa ett fett tjockt häfte på svenskan. sen hade vi L projekt (som emma & jag måste göra klart!!!!) och sånt. fick tillbaka geografin. fick vg- så jag är nöjd. hehehhe. sen gick jag hem med emma & seb. men han gick bara sen utan att stå och prata med oss. vi började gråta.

skulle egentligen ta lite foton med maja men jag skriver artikel och ska om ett tag spela volleyboll. jag tycker det är lite läskigt. vet inte varför. kanske för att jag ska få se hur dålig kondition jag har? haha!

nu ska jag finslipa min artikel sen lära mig min spanskaredovisning.


vicky "carolina gynning" lindell

mina kompisar är freakin' awesome.

träffade V.L idag efter det att hon kommit hem från sin semester. vi var ute i det klara, men kalla vädret och bara snackade en massa om allt som hänt. skönt sista dag på lovet och så slapp jag sitta och deppa över att det är skola imorgon. 



 




















nu ska jag gå en runda med luidgi.

pössss


fantasi är det vi vill ha, men verklighet är det vi får!

oj, vad länge sen jag bloggade. eller det känns iallafall som det. men skitsamma. ska bara skriva här lite så när jag känner för det. :D

dagarna som har gått har jag tillbringat med lollo & ida. vi spelade guitar hero, kollade på film, satt på maddes i 2 timmar, och sen var vi bara allmänt konstiga. men det gillar jag (tills det att ida dansar)

igår vaknade jag klockan två! sen gjorde jag inte ett skit. skulle egentligen träffa min syster men så blev det inte.
idag däremot ställde jag klockan på tio och har nu hunnit duscha. (STOLT)

nu ska jag ner till stan med vicky som äntligen är hemma!!! :D



bilden är från "förfesten" innan vi stack till mullsjös fest i lördags! (tagen med min nya kamera :D)

ha en bra dag!

i did my best to notice

känner på mig att denna dagen kommer bli super. var nog bara för att jag hittade ett turmynt i stan.

pappa kom iallafall och hämtade mig vid elva, sen åkte vi och köpte min efterlängtade kamera! nu laddas batteriet och sånt sen ska jag bannemej fotta!!

väntar också på ida som ska komma när som. ikväll sticker vi först till elin, sen till mullsjös fest. kommer nog bli trevligt. ser iallafall fram emot att få träffa min favvoemma som är hemma igen!! :D hihi

nu ska jag ta något att äta för jag dör snart av hunger!


emma hade rätt!!

haha, emma! du har rätt!! jag står verkligen så med foten alltid! :D förresten så saknar jag dig emma! men du är hemma imorgon!!!!!! iiiih. din lilla negerflicka.


nyårslöften

förresten så brukar man ju alltid ha nyårslöften. det känns väl bra att börja från början och ha nya mål men hur länge håller de egentligen? aja, jag ska iallafall försöka igen med att:

• lära mig dricka te
• träna minst en gång i veckan (volleybollen)
• extrajobba
• skärpa mig med godis, kakor etc.

ja, det är sånt vanligt förutom det med teet (stavning?). jag tycker det ser så myigt ut att kunna dricka te men ischisch! haha!

aja, nu ska jag äta frulle. har skurit apelsinklyftor som ser riiiiktigt mumsiga ut!


för det är okej att vara svag

god morgon/förmiddag allihopa!

imorse var det täntk att jag skulle gå upp tidigt och sedan ta bussen ner till stan, sola och ta hem min cykel. men visst finns det inget bättre än att sova? så jag fortsatte å sova istället. så nu får jag gå överallt istället..

senare idag ska jag träffa maja så jag får väl lägga på ett kol och göra vid mig och äta något.

ha en bra dag!

nyårsoutfit










































detta hade jag förresten på mig på nyår. jag vill ha min systerkamera så att jag kan ta massor med bilder och lägga ut här. men den kommer väl snart! :) och ja, bilden är sjukt konstig men har klippt ut mig från en gruppbild och sånt. men det gör väl inget? haha! dock ångrar jag att jag inte hade klänning och var lika fin som alla de andra. men det får vi satsa på till nästa år.

blogtoppen

har blivit medlem på blogtoppen nu. haha, inte för att jag tror att det ska hjälpa. måste nog skriva lite mer allmänt och intressant för att jag ska kunna byta namn på brunettjulia! hahaha!

nu ska jag cheka tv. sen sooooova.

nyårsdagen!

inte mycket gjort idag men det är väl så nyårsdagen är! kollade precis på day after tomorrow som var riktgit bra faktiskt. får se om där är något annat på tv. annars ska jag bara lägga mig och sova. imorgon måste jag hämta cykeln sen ska jag träffa maja! 

 

natti!

2008 - året då mycket hände

nu har jag klippt av mina långa naglar. så otroligt skönt. hatar att ha långa. haha!

iallafall var gårdagen hos elin mycket trevlig! :D alla var på bra humör och det var fett!! tiden gick jättesnabbt. slutade med att jag & ida gick hem från sofia albertina. så idag får jag väl hämta cykeln.

jaha, då var det 2009. tänkte göra som alla andra gör med en bild för varje månad i 2008. ska bara se om jag hittar några!

JANUARI



ida hade tjejmiddag



tjejmiddag hos johanna



FEBRUARI



förfest innan retro



retro



fyllde år och hade kalas



tjejmiddag hos chonny



jag blev moster!!!!

MARS




spanjorerna kom



maria (med snus, därav ansiktsuttrycket)


APRIL



tjejmiddag hos weich



åkte till viken och träffade elsa


MAJ




fredrikdsdal med bilden



mys i hbg med tjejerna


JUNI



första hoppbilden med axel & viky togs



ven med 2u & lollo



skolavslutning och hejdå sp07b



avslutningsfest



midsommar


JULI



fest i vadensjö



maja fyllde år



jobbade på scandlines



såg håkan och träffade oliwia

AUGUSTI



mallorca med mamma



vicky fyllde år



kräftskiva hos jee



malmöfestival



bakning hos pernet



sp07mö

SEPTEMBER




myskväll hos elin



galen kväll med lollo & co. i lund :)



följde med när elin tog hål i öronen! :)



lägerskola



tjejmiddag hos josse



klippte mig och så var det tjejmiddag/fest hos frida


OKTOBER




insparksfest i lund



spakväll hos chonny. även tjejmiddag hos sandra men har inga bilder...



fest i härslöv. fett skoj!



maskerad i hbg



fest hos elin



tjejmiddag hos pernet


DECEMBER




såg timbuktu med elsa!



julmys med klassen



avslutning med konsert i aulan



julafton och nyår och massa sånt mys!


mitt år har varit jättebra. nog det bästa på länge. hoppas det fortsätter såhär.








RSS 2.0